A K2-vitamin legjobb élelmi forrásai

handset

Melyek a K2-vitamin legjobb élelmi forrásai? Milyen fontos feladatokat lát el a K2-vitamin szervezetünkben? Írásunkban rövid összegzést adunk a zsírban oldódó vitamin élettani szerepéről és áttekintjük, mely élelmiszerek fogyasztására érdemes különösen odafigyelnünk, ha biztosítani szeretnénk a megfelelő K2-bevitelt.

Néhány alapvető tudnivaló a K2-vitaminról

Feladata

A K2-vitamin (menakinon) a szervezetünk egészséges működéséhez elengedhetetlen tápanyagok közé tartozik. A vitaminok csoportján belül a zsírban oldódó vitaminok közé sorolandó, tehát hasznosulását befolyásolja a zsírbevitel, illetve szervezetünk tárolja a zsírszövetekben és a májban.

A K1- és K2-vitaminok fontos szerepet töltenek be a véralvadásban és az egészséges csontozat megőrzésében, ezen kívül számos egyéb fiziológiai folyamat alkotóelemei. 

A D3-vitamin - melyet a napfény vitaminjaként is ismerhetünk - felszívódásához feltétlenül szükségünk van K2-vitaminra!
Mennyi K2-vitaminra van szükségünk?

A K2-vitamin szükség napi beviteli értékét befolyásolja a nem és a kor. Az alábbi táblázatban összegezzük a napi K2-vitamin szükséglet alakulását nemtől és kortól függően.

K-vitamin

K-vitamin hiány

A K-vitamin hiányállapot kialakulása viszonylag ritka jelenség, előfordulása esetén azonban komoly egészségügyi következményekkel járhat: többek között véralvadási problémákhoz és a csonterősség csökkenéséhez, illetve akár csontritkuláshoz is vezethet. A K-vitamin hiány kialakulását elősegítik egyes betegségek is, például a cisztás fibrózis, a cöliákia, a fekélyes vastagbélgyulladás és a rövidbél-szindróma, továbbá bariátriai (testsúlycsökkentő) műtétek is.

K-vitamin és gyógyszerek

A K-vitaminnak nincsenek ismert mellékhatásai, kölcsönhatásba léphet azonban egyes gyógyszerekkel, például a warfarinnal (vérhígító hatású gyógyszer). A heteken át tartó antibiotikum-kúra befolyásolhatja a szervezetben lévő K-vitamin szintet, az antibiotikumok ugyanis elpusztítanak olyan baktériumokat is, melyek hozzájárulnak a K-vitamin termelődéséhez. Egyes epesavmegkötő gyógyszerek szintén csökkenthetik testünk K-vitamin szintjét, különösen, ha éveken át szedjük azokat. A felsorolt gyógyszertípusok listája nem teljeskörű, egyéb készítmények is befolyással lehetnek a K-vitamin felszívódására.

K-vitamin étrend-kiegészítőt csupán orvosi utasítást, orvosi konzultációt követően szedjen!

Melyek a K2-vitamin legjobb élelmi forrásai?

K2-vitamin tartalmú élelmiszerek a sajtok, a húsfélék (csirkehús, marha máj és egyéb marhahús-termékek), a halfélék (különösen az angolna, valamint például a lazac és a garnélarák), a tej és a tojássárágja.

A következő táblázatban 9 természetes K2-vitamin élelmi forrást gyűjtöttünk össze, feltüntetve azok tápanyagtartalmát a megadott élelmiszermennyiség esetén. 

K-vitamin élelmi források

További hasznos infók a K-vitaminokról

Ha szeretnéd bővíteni ismereteidet a K2-vitamin témájában, látogasd meg k-vitamin.hu blogoldalunkat, ahol többek között megtudhatod, milyen különbségek vannak a K-vitamin típusai között, s milyen következményekkel járhat a K-vitamin túladagolása.

Amennyiben érdekelnek a K2-vitamin étrend-kigészítők, tekintsd meg ide kapcsolódó termékpalettánkat.

Jó egészséget kívánunk!

Kapcsolódó termékek

    Cikkszám Cikksz. BioCo416

    Szedése fontos és ajánlatos mindazoknak, akik a normális csontozat fenntartását természetes K2-vitamin bevitellel szeretnék segíteni.

    Készleten
    3 990 Ft
    Cikkszám Cikksz. ST775

    A GAL K2-D3 20ml K-komplex 500mcg+ D3 4000NE a megfelelő felszívódás és stabilitás biztosítása érdekében BIO- és RSPO-minősítéssel is rendelkező pálma- és kókuszolajból nyert organikus MCT-olajban oldva tartalmazza hatóanyagait természetes formájukban.

    Készleten
    3 290 Ft
    Cikkszám Cikksz. VK5606

    Magas hatóanyag-tartalmú K2-vitamin kapszulával a normál csontozat fenntartásáért.

    Készleten
    5 280 Ft
K-vitamin források