Omega-3 étrendkiegészítők

Nincs egészség omega 3 és 6 nélkül, mert ezek a zsírok esszenciális zsírsavak. Az EPA (Eikozapentaénsav) és a DHA (Dokozahexaénsav) többszörösen telítetlen zsírsavakat a szervezet nem tudja magának előállítani teljes mértékben a külső bevitelre hagyatkozik. Az újabb kutatások rávilágítottak arra, hogy túl sok omega 6 kerül a városi étrendünkből a testünkbe, és emiatt (is) üti fel a fejét, oly sok betegség, aminek valójában a gyulladás az alap oka. Nem szabad azonban utóbbiakat sem hanyagolni, de mindenképp törekedjünk az omega 3/6 arány optimalizálására. Erre tökéletes megoldás a különböző omega-3 étrendkiegészítők fogyasztása, mivel az ipari forradalom kezdetén (kb. 140 évvel ezelőtt) az étrendben az omega 6 és az omega 3 zsírsavak aránya jelentősen eltolódott. Az omega 6 zsírok fogyasztása nőtt, az omega 3 zsírok rovására, táplálkozásunk ritkán fedezi szükségleteinket. 

Melyek a halolaj, azaz az EPA és a DHA legkedvezőbb hatásai az emberi szervezetre?

  • hatékonyan segíthet a már kialakult szív- és érrendszeri megbetegedések kezelésében
  • csökkenthetii a magas vérnyomást, a trombózis veszélyét enyhíti
  • csökkentheti az epekő kialakulásának kockázatát
  • jótékony hatással bír a szem öregedéssel járó degenerációjának leküzdésében
  • koleszterin szint csökkentő hatású lehet
  • támogatja az izomszövetet, növelheti az inzulin érzékenységet
  • fejfájásokat és a depresszió tüneteit enyhítheti
  • asztmás betegekben jótékonyan segítheti a tüdő működését, csökkentheti a dohányzás okozta károkat a tüdőben
  • enyhítheti a menstruáció előtti időszak tüneteit
  • javíthatja a bőr kondícióját aknés betegeknél, segít megbirkózni a bőr túlzott napozás következtében történő leégésével, enyhíti a viszketést

Az általános, megelőzési célokra alkalmazott halolaj mennyiség egészséges szervezet esetében kb. 540 mg EPA, és 360 mg DHA.