TOP A-vitamin tartalmú ételek

A lazac az A-vitamin egy kiváló forrása!

Lássuk, melyek azok a zöldség- és gyümölcsfélék, valamint állati eredetű élelmiszerek, melyek a legnagyobb mennyiségben tartalmaznak A-vitamint! 

Miért van szükségünk A-vitaminra?

A „vitamin-ABC” első tagja, a retinol néven is ismert A-vitamin számos élettani folyamat elengedhetetlen összetevője. Hozzájárul az immunrendszer erősségének, valamint a látás minőségének megőrzéséhez, ezen kívül részt vesz a sejtnövekedés és a sejtosztódás folyamataiban és támogatja a reprodukciós folyamatokat. A vitaminok kategóriáján belül a zsírban oldódó vitaminok közé soroljuk, ezen kívül az antioxidánsok kategóriájába is beletartozik (immunerősítő hatás).

Az A-vitamin fontos szerepet játszik a látás megőrzésében.

 

Növényi források – A-vitaminban gazdag zöldségek

Az alábbi táblázatban összefoglaltuk a legjobb A-vitamin tartalommal rendelkező zöldségek vitamintartalmát 100 g-nyi adag elfogyasztása esetén, a vitamintartalom melletti oszlopban pedig megtalálhatja, az adott zöldségből 100 g elfogyasztása esetén a napi ajánlott A-vitamin beviteli érték hány százalékát vittük be.

zöldségfélevitamintartalom (100 g)napi bev.érték (%)
répa (főtt)852 μg95
édesburgonya (főtt)1,043 μg116
kelkáposzta (főtt)681 μg76
spenót (nyers)469 μg52
télitök 558 μg62

 

... Lássuk a gyümölcsöket!

gyümölcsfélevitamintartalom (100 g)napi bev.érték (%)
mangó54 μg6
sárgadinnye169 μg19
grapefruit58 μg6
görögdinnye28 μg3
papaya47 μg5

 

A görögdinnye a magas A-vitamin tartalommal rendelkező gyümölcsök közé tartozik.

 

Állati eredetű A-vitamin források

A különböző tápanyagtípusok közül a legmagasabb A-vitamin tartalommal az állati eredetű élelmiszerek rendelkeznek. Lássuk, mi a TOP 10-es lista! A fenti táblázatokhoz hasonlóan az alábbi mikrogrammban megadott értékek az adott élelmiszer 100 g-jában található A-vitamin mennyiséget jelzik, mellette pedig megtaláljuk, az adott mennyiség hány százalékát fedezi a napi A-vitamin szükségletnek.

  1. csukamájolaj - 30000 μg (3333%)
  2. marmamáj - 9442 μg (1049%)
  3. májkolbász - 8384 μg (923%)
  4. báránymáj - 7491 μg (832%)
  5. libamájpástétom - 1001 μg (111%)
  6. vaj - 684 μg (76%)
  7. kecskesajt - 407 μg (45%)
  8. cheddar sajt - 330 (37%)
  9. főtt tojás - 149 μg (17%)
  10. lazac - 149 μg (17%)

A-vitamin étrend-kiegészítők

 ?   Kinek érdemes A-vitamin tablettát, kapszulát és hasonló táplálékkiegészítőket fogyasztani?

 !  Bizonyos betegségek (hasnyálmirigyproblémák, szembetegségek, kanyaró) megnövelik A-vitamin szükségletünket, ezen kívül kevésbé sokszínű, nem változatos étrend esetén is érdemes lehet mesterséges úton pótolni az A-vitamint. Minden esetben fontos konzultálni kezelőorvosunkkal, aki kórtörténetünk és a lehetséges gyógyszerkölcsönhatások ismeretében nyújt számunkra segítséget meghatározni a megfelelő beviteli mennyiséget. Alkoholfogyasztás és veseproblémák esetén a figyelmeztetést fokozottan hangsúlyozzuk!

A lentebb található listában a legkeresettebb A-vitamin étrend-kiegészítők közül válogattunk kedves Vásárlóink részére – ha további A-vitamin termékekre kíváncsi, tekintse meg színes termékkínálatunkat ezen a linken

Kapcsolódó termékek

    • -4%
    Cikkszám Cikksz. WTN0395
    A zsírban oldódó vitaminok szinergikusan működnek együtt A, D, E, K vitaminok együtt sokkal hatékonyabbak, mint önmagukban. Ráadásul védelmet is nyújtanak a D-vitamin toxikus hatásaival szemben.
    Készleten
    7 800 Ft 8 190 Ft
    Cikkszám Cikksz. VK6443

    Az immunerősítésért, a bőr- és körömápolásért, a csontrendszer védelméért és a jó látásért.

    Készleten
    3 440 Ft
    • -6%
    Cikkszám Cikksz. ST0676

    Retinol-palmitát MCT-olajban oldva, némi természetes E-vitamin-komplexszel stabilizálva.

    Készleten
    2 790 Ft 2 990 Ft
A lazac az A-vitamin egy kiváló forrása!

Gránátalma: hogyan segíthet az immunerősítésben?

A tél beköszöntével érdemes méginkább rákapcsolni az immunerősítésre, az egyre csökkenő hőmérséklet ugyanis egyre nagyobb kihívás elé állítja szervezetünk védekezőképességét. Lássuk, hogyan nyújthat ebben segítséget a rostdús, egzotikus gyümölcs - a gránátalma!

Májvédelem máriatövissel

A májvédő gyógynövények egyik legismertebb tagját, a máriatövist vesszük most górcső alá. Az élénk lila színű növény - melyet a néphagyomány őszbogáncs, szamárkóró vagy boldogasszony tövise néven is számon tart -  a mediterrán térségben őshonos, mára azonban már világszerte elterjedt gyógynövények közé számolhatjuk. Legismertebb hatóanyaga a szilimarin nevű vegyületcsoport, mely igen erős antioxidáns és májvédő hatással bír. 

Az útifűmaghéj jótékony hatásai

Az emésztéssegítő, diétás étrend-kiegészítők palettájának egyik közkedvelt tagja az útifűmaghéj. Magas rosttartalmának köszönhetően hatékony segítséget nyújthat az egészséges emésztés megtartásában.

Hogyan kerüljük el a felfázást?

Noha a felfázás elkerülésére szolgáló, 100%-os hatékonyságú megelőzési mód nem létezik, az egészséges étrend alappilléreinek követésével és néhány egyszerű szabály betartásával sokat tehetünk azért, hogy elkerüljük a felfázással és a húgyúti fertőzésekkel járó, kellemetlen tüneteket.