Tippek újévi fogadalomhoz I.

Újév

Egy jó nap egy jó reggelivel kezdődik. A tápanyagokban gazdag, napindító étkezés nem csupán eltelít pár órára, hanem értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal látja el szervezetünket, megadja a reggeli löketet, energiával lát el és megelőzheti a napközbeni intenzív vágyat a nassolásra. Ez az írásunk elsősorban azoknak szól, akik az újévben szeretnék az egészségtudatosság jegyében összeállítani étrendjüket, legyen céljuk akár a testsúlycsökkentés, akár „csupán” az egészségesebb életmód. Az alábbiakban olyan étrend-kiegészítőket mutatunk be, melyekkel felturbózhatod a reggeli gyümölcsturmix, joghurt vagy müzlit tápanyagtartalmát. 

 

Smoothie

1. Kollagén por 

Miben nyújt segítséget?

Találó illusztráció a kollagén funkciójának definiálásához, ha a szervezet ragasztójának” nevezzük. Noha a széségápoló étrend-kiegészítőket bemutató reklámok elsősorban a feszes, hidratált arcbőr megőrzésében való fontos szerepét hangsúlyozzák, a kollagén nagymértékben hozzájárul a bőr mellett a kötőszövetek, a csontok, az inak, az ízületek és a porcok rugalmasságának és feszességének megőrzéséhez is. Szervezetünk kollagéntermelését elősegíthetjük többek között a csirke-, marha- és sertéshús, a halfélék, továbbá az antioxidáns hatású vitaminokban (pl. A-, C-, E-vitaminok) gazdag élelmiszerek fogyasztásával (további élelmi forrásokért lásd a cikkajánlót!)

Nagyjából 30 éves kor körül csökkenésnek indul szervezetünk kollagéntermelése, így 30 év felett érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a kollagéntartalmú ételek, esetleg kollagén étrend-kiegészítők fogyasztására. A legjobb természetesen, ha az egészségtudatos étkezés jegyében már fiatalabb életkorban is odafigyelünk erre. 

A kollagén étrend-kiegészítők között számos különféle terméket találhatunk: a kollagén kapszula vagy tabletta mellett por vagy ital formájában is hozzájuthatunk az értékes anyaghoz. Ár-érték arányban a legjobb megoldást a kollagén por és italok jelentik.

Hogyan fogyasszuk?

A legtöbb módon felhasználható kollagén étrend-kiegészítők a kollagén porok: hozzáadhatjuk őket - ízesítéstől függően - a reggeli kávénkhoz, gyümölcsturmixhoz, joghurthoz vagy egy tál müzlihez is. A kollagén italokat általában önmagában vagy más italokkal elkeverve érdemes fogyasztani. 

A spirulina ízét kellemesebbé tehetjük, ha elkeverjük gyümölcsös turmixban vagy joghurtban..


2. Spirulina 

Miben nyújt segítséget? 

Magas tápértékű, édesvízi algából készült étrend-kiegészítő, mely gazdag fehérje-, vitamin- (leginkább A-, B- és K-vitaminok) és ásványianyag-forrás (leginkább vas, szilícium, kalcium és magnézium). Az étrend-kiegészítőkkel foglalkozó írások gyakran illetik a superfood jelzővel. Legjelentősebb egészségvédő tulajdonsága immunmoduláns, gyulladásgátló hatása, ezen kívül segíthet az idegrendszer erősítésében, a bőr és a kötőszövetek rugalmasságának megőrzésében, a csontritkulás megelőzésében és a salaktalanításban.

Cikkajánló: Mire jó a spirulina?
Hogyan fogyasszuk?

A kollagénhez hasonlóan a spirulina is elérhető tabletta vagy kapszula formájában. Amennyiben porként fogyasztanánk, úgy vízben, gyümölcslében, turmixban elkeverve fogyasszuk. A zöld spirulina jellegzetes, enyhén földes aromával rendelkezik, ízét egyesek „egy marék tó vizének” ízéhez hasonlítják. Ha nem kultiválod a spirulina ízét, a spirulina port keverd el egy zöld smoothie-ban (recept itt), esetleg mixeld édes gyümölcsökkel - mangóval, banánnal vagy ananásszal! 

Kapcsolódó termékek

    Cikkszám Cikksz. ST8973

    Ez a kollagén Neu5Gc-mentes, ezért azon szigorú autoimmun diétát követők számára is javasolt, akik a Neu5Gc tartalmuk miatt kerülik az emlős állatoktól származó élelmiszereket.

    Készleten
    6 490 Ft
    Cikkszám Cikksz. CIO5246

    Immunerősítő, antioxidáns, méregtelenítő hatású spirulina alga por, igazi vitamin- és fehérjebomba a szervezet számára, emészthető fehérjetartalma több, mint 50%.

    Készleten
    3 190 Ft
Újév

Hogyan őrizzük meg egészségünket a téli hónapokban?

A télből hivatalosan már csak négy hét van hátra: ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne szükséges továbba is odafigyelni a megelőzésre, legyen szó akár vitamindús táplálkozásról, folyadékfogyasztásról vagy a higiéniai alapszabályok körültekintő betartásáról. Az alábbiakban néhány gyakorlati tippet és termékajánlót osztunk meg: ha ezekre odafigyelsz, máris rengeteget teszel az egészségmegőrzésért!

Kávéhelyettesítő alternatívák

Ha unod a kávézást, azonban szükséged van egy kis plusz koffeinre, számos gyógynövény-alternatíva közül válogathatsz. Ebben az írásunkban a ginzenget és a maté levelet mutatjuk be!

Mi mindenre jó a tafedim tea?

A tafedim tea számos kisebb egészségügyi panasz kezelésében nyújthat számunkra segítséget. Az őslakosok elsősorban emésztési problémák és nőgyógyászati panaszok, valamint légúti betegségek tüneteinek kezelésére alkalmazták. Az elvégzett kutatások alapján a tafedim tea számos egyéb esetben is hasznunkra lehet: lássuk, mi mindenre alkalmazhatjuk a tafedim teát!

TOP E-vitamin források

Melyek a legmagasabb E-vitamin tartalommal rendelkező élelmiszerek? Mennyi E-vitaminra van szükségünk napi szinten? Ebben a rövid írásban összeszedtük a legfontosabb szám-adatokat az E-vitamin témájában!

A K2-vitamin legjobb élelmi forrásai

Melyek a K2-vitamin legjobb élelmi forrásai? Milyen fontos feladatokat lát el a K2-vitamin szervezetünkben? Írásunkban rövid összegzést adunk a zsírban oldódó vitamin élettani szerepéről és áttekintjük, mely élelmiszerek fogyasztására érdemes különösen odafigyelnünk, ha biztosítani szeretnénk a megfelelő K2-bevitelt.