Immunerősítő, antioxidánsokban gazdag élelmiszerek - Turbózzuk fel az egészséget!

antioxidánsok

Az antioxidánsok létfontosságú szerepet töltenek be szervezetünk egészségének megőrzésében. A legjobb antioxidáns-források között természetesen számos gyümölcsöt és zöldséget találunk - fogyasztásukkal nagyon sokat tehetünk immunrendszerünk erősségének fenntartásáért, melyre a hideg hónapokban különösen fontos odafigyelnünk!

Miért fontosak az antioxidánsok? 

Az antioxidánsok a szervezet működéséhez elengedhetetlen anyagok közé tartoznak. Védelmet nyújtanak a szervezetben esetlegesen túltermelődő, káros hatású szabadgyökökkel szemben és semlegesítik azok negatív hatásait. Az immunrendszer erősségének megőrzéséhez létfontosságú a megfelelő antioxidáns-bevitel.

A szabadgyökök a sejtek károsításával rombolják szervezetünket. Szervezetünk minden sejtjére veszélyt jelentenek, a legnagyobb kockázatnak azonban a szív és az erek, az agy, az idegrendszer, a vese, a máj és a bélrendszer van kitéve.

A szabadgyökök szervezetben való jelenlétét növelik a káros környezeti hatások (kipufogógázok, légszennyezettség), a dohányzás és a vegyileg szennyezett élelmiszerek, valamint az antioxidáns-hiányos étrend. A szabadgyökök mennyiségét növelik egyéb külső hatások is, például a röntgen-sugárzás vagy az ózon.

Az alábbiakban összeszedtük a legjobb antioxidáns-tartalommal rendelkező gyümölcsöket és zöldségeket! Lássuk, miből érdemes betárazni a hűtőbe, ha szeretnénk felvenni a harcot a szabadgyökökkel! 

Magas ORAC-számú gyümölcsök

Egy adott élelmiszer ORAC-száma antioxidáns értékét mutatja be (lásd: link). Kimagasló ORAC-értékkel rendelkezik az aszalt szilva (5770 ORAC/100 g), az áfonya (2400 ORAC/100 g), az eper (1540 ORAC/100 g) és a málna (1220 ORAC/100 g), magas ORAC-számú továbbá a narancs, a vörös szőlő, a cseresznye, a kiwi és a grapefruit. - Ha egy finom és tápláló reggelire vágysz, készíthetsz például smoothie-t a felsoroltakból. Az áfonyát jól kiegészítik más bogyós gyümölcsök, a narancs és a kiwi, a zöldségek közül pedig például a spenót vagy a zeller. 

Tipp smoothie készítéséhez: Ha ki szeretnéd maxolni az egészséges reggeli turmix fogalmát, gyümölcs és/vagy zöldségturmixodba tehetsz egy kis útifű maghéjat vagy chia magot, szuper hozzávaló továbbá a spirulina is!

Termékajánló: BioCo gránátalma kivonat 80 db és Natur Tanya 100% Gránátalma koncentrátum szelénnel

[forrás]

 

Antioxidánsokk

(Ugye, egy ilyen fotó láttán sokunknak megjön a kedve egy jó kis gyümölcssalátához?)

Hétköznapi superfood-ok

Bár a superfood hívószó a táplálékkiegészítők esetén leginkább az egzotikus, külföldről származú gyümölcsök - goji bogyó, acai bogyó, mangosztán - bemutatásában használatos, a hazánkban őshonos, könnyedén elérhető zöldségek és gyümölcsök közül sokan felveszik velük  a versenyt tápanyag-tartalom tekintetében. Kiváló antioxidáns-tartalommal bír a kelkáposzta, a spenót, a cékla, a kelbimbó, továbbá a brokkoli, a pirospaprika és a hagyma is. 

Lássuk, milyen ORAC-tartalommal bírnak az említett zöldségek (teljes ORAC µmol TE/100 g)

  • Brokkoli: 3083 ORAC
  • Cékla: 1776 ORAC
  • Spenót: 1513 ORAC
  • Csíráztatott lucernamag: 1510 ORAC
  • Hagyma: 913 ORAC
  • Pirospaprika: 821 ORAC
  • Shiitake gomba: 752 ORAC

[forrás]

Cikkajánló: Ha szívesen kipróbálnád a céklalevet, de előtte utánajárnál, mi mindenre jó, kattints ide!

Termékajánló: JuRa Gránátalmalé 100% Cukormentes

Figyelmeztetések

Az étrend-kiegészítők fogyasztásakor figyeljünk oda az ajánlott dózis betartására - túlzottan magas dózisban számolnunk kell az egészségre káros mellékhatásokkal, ezt jó elkerülni. Amennyiben valamilyen betegsége van, gyógyszert szed, úgy az étrend-kiegészítők fogyasztása előtt konzultáljon kezelőorvosával: egyes gyógyszer-hatóanyagok és étrend-kiegészítő összetevők kereszthatása ugyanis szintén káros hatással lehet szervezetünkre. Példa: dohányzás esetén nem ajánlott a béta-karotin étrend-kiegészítők fogyasztása a tüdőrák kockázatának növekedése miatt; bizonyos gyógynövények fogyasztása továbbá nem ajánlott várandósság esetén. Minden esetben tájékozódjunk és informálódjunk.

Ha szeretnéd megtekinteni teljes antioxidánsokat tartalmazó étrend-kiegészítő kínálatunkat, kattints ide!

Amennyiben valamely termék felkeltette érdeklődésed, buzdítunk rá, hogy alkalmazása előtt konzultálj kezelőorvosoddal! 

Egy kis infó, ha rendelni szeretnél

Hogy mely termékünkből mennyi van raktáron, rendelés előtt ellenőrizheted az adott termék adatlapján. Amennyiben a termék készleten van, akár másnapi házhozszállítással is tudsz rendelni tőlünk! 15.000 forintot meghaladó vásárlás esetén a házhozszállítás ingyenes.

Kitartást a hidegebb hónapokra! Jó egészséget kívánunk!

Kapcsolódó termékek

    Cikkszám Cikksz. BIP112

    A TERMÉK KIFEJEZETTEN CSAK ÜZLETEINKBEN VÁSÁROLHATÓ MEG! A TERMÉK HÁZHOZSZÁLLÍTÁSA TÖRÉKENYSÉGE MIATT NEM LEHETSÉGES!! Kiváló minőségű bio céklalé. A cékla magas kálium, magnézium, vas és vitamin tartalma mellett előnyei közé tartozik, hogy hasznos szénhidrátok, fehérjék és rostok is megtalálhatóak benne.

    Készleten
    Törékeny
    1 195 Ft
    Cikkszám Cikksz. VK786

    Kutatásokkal bizonyították, hogy a fekete áfonya hatóanyagai pozitív hatással vannak a szem egészségére és az érrendszer rendellenességeire.

    Készleten
    2 970 Ft
    • -13%
    Cikkszám Cikksz. ODP1645

    Fekete áfonyával és jól hasznosuló szerves cinkkel a jó látásért és az immunerősítésért.

    Készleten
    2 250 Ft 2 590 Ft
antioxidánsok

Májvédelem máriatövissel

A májvédő gyógynövények egyik legismertebb tagját, a máriatövist vesszük most górcső alá. Az élénk lila színű növény - melyet a néphagyomány őszbogáncs, szamárkóró vagy boldogasszony tövise néven is számon tart -  a mediterrán térségben őshonos, mára azonban már világszerte elterjedt gyógynövények közé számolhatjuk. Legismertebb hatóanyaga a szilimarin nevű vegyületcsoport, mely igen erős antioxidáns és májvédő hatással bír. 

Az útifűmaghéj jótékony hatásai

Az emésztéssegítő, diétás étrend-kiegészítők palettájának egyik közkedvelt tagja az útifűmaghéj. Magas rosttartalmának köszönhetően hatékony segítséget nyújthat az egészséges emésztés megtartásában.

Hogyan kerüljük el a felfázást?

Noha a felfázás elkerülésére szolgáló, 100%-os hatékonyságú megelőzési mód nem létezik, az egészséges étrend alappilléreinek követésével és néhány egyszerű szabály betartásával sokat tehetünk azért, hogy elkerüljük a felfázással és a húgyúti fertőzésekkel járó, kellemetlen tüneteket.

Vitamin-kvíz

Ellenőrizd tudásod a vitaminok témakörében ezzel a 7 kérdéses kvízzel!

Superfoodok a kamrából, immunerősítés a mindennapokban

Nem csupán a távoli országokból érkező, egzotikus gyümölcsök és zöldségek között lelhetünk superfoodokra - a „szuperételek” ott lapulnak a kamrában és a hűtőszekrény gyümölcstartójában, és kiváló immunerősítő hatással bírnak!