Ha megfelelő mennyiségben fogyasztunk brokkolit, kelbimbót, kelkáposztát, lucernát, tojássárgáját, tejet és más tejtermékeket, valamint májat, akkor egyáltalán nem kell aggódnunk azért, hogy szervezetünkben K-vitamin hiány lép fel.

A K-vitamint egy olyan zsírban oldódó vitamin, mely általában a levelekben fordul elő. Innen a másik elnevezése is, a phillokinon (philum=levél). Két formája létezik a K1- és a K2-vitamin. Az előbbi a zöld növények szintézise során keletkezik, az utóbbit pedig a vastagbél egy baktériuma állítja elő, vagyis ezt a vitamint a szervezet önmaga is képes előállítani. Képes előállítani olyan fehérjéket is, melyek az erős fogakért és csontokért felelnek. Provitaminja a menadion.

Miben találom meg?

Ha megfelelő mennyiségben fogyasztunk brokkolit, kelbimbót, kelkáposztát, lucernát, tojássárgáját, tejet és más tejtermékeket, valamint májat, akkor egyáltalán nem kell aggódnunk azért, hogy szervezetünkben K-vitamin hiány lép fel.

Ha nem jutok elég K-vitaminhoz

Ha szervezetünkben K-vitamin hiány lép fel, akkor azt testünk azonnal jelzi. Tartós hasmenés, vérzékenység és nehezen elálló vérzés, ami jelentkezik e betegeknél.

Egyéb információk

A probiotikus joghurt nagyban segíti, hogy a vastagbélben elszaporodjanak azok a baktériumok, melyek a K-vitamin termeléséért felelősek. Ugyanakkor a kolesztiramin tartós szedése, az azspirin és az antibiotikumok nagyban gátolják a K-vitamin felszívódását. A napi bevitel nehezen meghatározható, mivel a szervezet is képes előállítani a K-vitamint. Így már egy adag kelbimbóval (kb 80 mikrogramm K-vitamint tartalmaz) is fedezhetjük a K-vitamin szükségletünket. Viszont a vastagbélgyulladás, a Chron-betegség gátolja a K-vitamin előállítását, így azt mindenképpen pótolnunk kell, de ajánlható kiegészítés a menstruáció során sok vért vesztő nőknek, illetve a műtéten átesetteknek.

E és K-vitamin ajánlatainkat itt találja meg!