Kategóriák
0 termék

A- és D-vitamin

Vitaminok olyan szerves vegyületek, amelyek a szervezet számára igen kis mennyiségben, de feltétlenül fontosak.
Az, A- és D vitaminok zsírban oldódnak (az E- és K vitamin mellett). 

A vitamin-retinol
Egyik legfontosabb funkciója, hogy a szürkületben való látást biztosítja, emellett támogatja az immunrendszert: véd a fertőzésekkel szemben. Védi a hámsejteket, nyálkahártyáinkat (bőr, gyomor, légutak, bélcsatorna, belső üregeket védő nyálkahártya).

Hiányában farkasvakság, a bőr repedezettsége és szárazsága, illetve a haj korpásodása és a haj-köröm töredezése fordulhat elő. 
Nem csak önmagában, hanem előanyagok (provitaminok) formájában is fellelhető a természetben, ilyen vegyület például a karotin (béta-karotin).

A- vitamin napi szükséglet (RDA - OÉTI alapján): nők esetében 800 µg, szoptatás alatt 1300 µg, férfiak esetében 1000 µg.

D vitamin (kalciferol)
Kétfajta D-vitamint ismerünk, egyik a D3, amely napfény (UV-B sugárzás) hatására keletkezik a bőrben, míg a másik a D2, amely főként növényekben található, így táplálékkal juttatjuk be a szervezetbe, s ott alakul át D3-má.
A kalcium- és a foszfor-anyagcsere szabályozásában játszik központi szerepet:
- serkenti a kalcium csontokba való beépülését és a tápcsatornából történő felszívódását
- csökkenti a foszfát vizelettel való kiürülését 
- emeli a vér kalcium és foszfor szintjét
Támogatja immunrendszerünk védekezési mechanizmusát
Hiányában ízületi gyulladás, ízületi merevségre való hajlam, görcskészség, hátfájás, fogszuvasodás, fáradtság, levertség, és a haj fokozott hullása jelenhet meg tünetként.


Rendezési mód:

Tájékoztatunk, hogy a honlap cookie-kat használ anonim látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások ezek nélkül nem lennének elérhetőek. Bővebb információért olvasd el adatvédelmi tájékoztatónkat.