Vitamin ABC

Az A-vitamint nagy mennyiségben megtaláljuk a különböző belsőségekben, a májban, a vesében, a szívben, de a tej és tejtermékek, a tengeri halak és a tojássárgája is kitűnő A-vitamin forrás. Provitaminját a sárgarépa, paraj, sütőtök, barack, sárgadinnye, paprika és a különböző sárgás, pirosas gyümölcsök és zöldségek tartalmazzák.

Bővebben az A-vitaminről �

zoldkaveA kávé egyik fő hatóanyaga a koffein, amit azért fogyasztunk, hogy növeljük az energiaszintet és az éberséget. Azonban a túl sok koffein hányingert, idegességet, nyugtalanságot és álmatlanságot okozhat. Ennek kiküszöbölése érdekében az emberek többsége koffeinmentes kávét választ, de a zöld kávé is ugyanolyan jó megoldás, hiszen mindössze 20mg koffeint tartalmaz adagonként. A zöld kávé és a koffeinmentes kávé is számos egészségügyi előnnyel bír.

További részletek »

B-vitaminból nagyon sokféle van, ezért is használjuk a többesszámú jelölést. Ebben a cikkben csak a legfontosabbakkal fogunk foglalkozni.

Ismerje meg a fontosabb B-vitaminokat �

A C-vitamint már 1742-ben is használták mint a skorbut ellenszerét, azonban csak 1928-ban azonosította Szent-Györgyi Albert, aki a paprikából vonta ki először ezt az anyagot. A történet szerint a vacsorára kapott paprikát nem akarta elfogyasztani és ezért vitte a laboratóriumába. Pár hét alatt pedig már másfél kilogramm C-vitamin volt a kezében. 1937-ben pedig ezért a munkájáért Nobel-díjat kapott.

Több információ a C-vitaminról �

D-vitamint találunk a halmájolajakban, a heringben, a makrélában, a lazacban, a májban és a tojásban. De a tej és tejtermékek, valamint a cheddar sajt is kitűnő D-vitamin forrás.

Olvasson még a D-vitaminról

Az E-vitamint egyszerűen pótolhatjuk búzacsíraolaj, napraforgómag, mogyoró, mandula, édes burgonya és müzli fogyasztásával. De azt fontos tudni, hogy nem minden növényi olaj jó E-vitamin forrás. A szója- vagy mogyoróolajban például igen sok az E-vitamin gamma változata, mely igen kevéssé aktív.

Mit lehet még tudni az E-vitaminról?

Ha megfelelő mennyiségben fogyasztunk brokkolit, kelbimbót, kelkáposztát, lucernát, tojássárgáját, tejet és más tejtermékeket, valamint májat, akkor egyáltalán nem kell aggódnunk azért, hogy szervezetünkben K-vitamin hiány lép fel.

Bővebben a K-vitaminről �

Milyen fontos vitaminok vannak még? A teljes cikkhez kattintson a további részletek gombra.

Üres a kosara

Hírlevél - Akciókról, újdonságokról értesítést kérek

Telefonszám: +36 1 255 0555

E-mail: info@multi-vitamin.hu

Üzleteink:

1024 Budapest, Lövőház utca 12. 1. emelet

1113 Budapest, Bartók Béla út 85.
1137 Budapest, Szent István Körút 18.

1152 Budapest, Szentmihályi út 131. - Pólus Center

multivitamin

Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. „adatmorzsákat“ (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások ezek nélkül nem lennének elérhetőek. A honlap további használatával hozzájárulását adja a cookie-k tárolásához és felhasználásához. További információért olvassa el adatvédelmi irányelveinket.

Fogadom az adatmorzsákat az oldalról.